Навчаємося разом

Правобукварик

Соціальні ролики







Збірник завдань для ДПА з правознавства. 

Збірник завдань для ДПА з історії України.


Шановні учні 11-В класу! На канікулах перегляньте відео з теми 

"Судові процеси".

Знайомство з судом

Цивільний процес

Кримінальний процес

Адміністративний процес

Європейський суд з прав людини

Увага, 11-В клас! Готуємося до ДПА. 

Повторюємо тему "Адміністративне право".

Виконайте завдання з теми. 

Відповіді  відправте на поштову скриньку svmhek@mail.ru

Після отримання мною вашої відповіді, вам буде відправлено  зразок правильних відповідей на запитання. 

Бажаю успіху!


Порівняння

 Дайте визначення понять та порівняйте їх:

1) громадські роботи – виправні роботи (як види стягнень, що застосовуються за адміністративні правопорушення) 
 2)адміністративний проступок – цивільний проступок 

Ланцюжок
1.Вкажіть, якому правовому інституту відповідають наведені поняття. Дайте характеристику кожному. Яке поняття випадає з логічного ряду? Свій вибір обґрунтуйте.
     
Пропозиція, зауваження, заява, зобов'язання, клопотання, скарга.

2. Вкажіть, якому правовому явищу відповідають ці словосполучення. Дайте його визначення. Доповніть логічний ряд. Одним-двома реченнями охарактеризуйте кожне із понять.
Попередження; штраф; ______________________; конфіскація  предмета; позбавлення спеціального права; ______________________; виправні роботи; ______________________.
Класифікація

Класифікуйте запропоновані словосполучення за певними ознаками в групи. Дайте назви утвореним группам та таблиці вцілому.
1.
Попередження; штраф; зобов'язання публічно або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого; оплатне вилучення предмета; конфіскація предмета; догана або сувора догана; громадські роботи; виправні роботи;
передача неповнолітнього під нагляд батькам або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічному або трудовому колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання; адміністративний арешт.
2.
Премія, направлення на примусове медичне обстеження, штраф, затримання правопорушника, проведення нарад, семінарів, громадські роботи, обмін досвідом практичної діяльності, нагородження почесною грамотою, карантин, роз’яснення рішень державних органів. 

Запропоновані словосполучення обєднайте за певними ознаками в групи, дайте назви утвореним группам та таблиці вцілому. Доповніть таблицю новими словосполученнями, які будуть відповідати запропонованій темі. 

Направлення на примусове медичне обстеження, затримання правопорушника, особистий огляд і огляд речей, карантин, адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі, реагування на інформацію про адміністративні проступки, закриття окремих ділянок кордону, штраф.
Розгляньте фотографії та дайте відповіді на питання.

 

Про яке правопорушення свідчать фотографії? Назвіть галузь права й окресліть нормативно-правову базу. Дайте визначення основного поняття, назвіть його ознаки. 
З’ясуйте підстави виникнення відповідальності. Складіть таблицю, що характеризує склад правопорушення, де в першому стовпчику зазначте складові з теорії права, а в другому – визначте ці складові згідно із запропонованою ситуацією.

 

УВАГА! КРАЩА ВІДПОВІДЬ!

Дайте визначення понять та порівняйте їх:


громадські роботи – виправні роботи (як види стягнень, що застосовуються за адміністративні правопорушення)

Відповідь

Громадські роботи  це вид адміністративних стягнень, що полягає у виконанні особою, яка вчинила адміністративне правопорушення, у вільний від роботи чи навчання час безоплатних суспільно корисних робіт.

Виправні роботи  це вид адміністративних стягнень, що полягає відбуванням їх за місцем постійної роботи особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, і з відрахуванням до двадцяти процентів її заробітку в доход держави.

Загальне
1.     Є видами стягнень, що застосовуються за адміністративні правопорушення.
2.     НПА: Кодекс України про адміністративні правопорушення.
3.     Застосовуються до фізичної особи, що вчинила адміністративне правопорушення.
4.     Суб’єктами є громадяни у з 16 років, іноземні громадяни, особи без громадянства.
5.     Полягають у виконанні особою роботи.
6.     Спрямовані на виховання особи та матеріальну користь суспільства та держави.
7.     Мають на меті виховання громадян нашої держави у дусі точного і неухильного додержання Конституції України та законів України.
8.     Призначаються районним, районним у місті, міським чи міськрайонним судом (суддею).
9.     Особливості накладання: застосовуються протягом певного строку.
10.                        Об’єктом є суспільні відносини, які складаються у сфері адміністративно-організаційної діяльності.

Відмінне
Критерії порівняння
громадські роботи


виправні роботи
1. Час виконання робіт
Роботи виконуються у вільний від роботи чи навчання час
Роботи виконуються у  робочий час
2. Місце виконання робіт
За місцем проживання особи
за місцем постійної роботи особи
3. Оплата роботи
безоплатна робота
оплатна робота і з відрахуванням до двадцяти процентів її заробітку в доход держави.
4. Вид роботи
суспільно корисні роботи
роботи передбачені трудовим законодавством
5. Суб’єкти отримання користі від виконання робіт
місто, район
держава
6. Орган, який визначає вид робіт
органи місцевого самоврядування
підприємства, установи, організації згідно трудового законодавства
7. Строк застосування
від двадцяти до шістдесяти годин
до двох місяців
8. Можливість обмеження строку застосування
відбуваються не більш як чотири години на день
обмеження відсутнє
9. Можливість грошового стягнення
Не можливо
відрахуванням до двадцяти процентів заробітку особи в доход держави
10. Категорії осіб до яких не застосовуються данні види стягнень
не призначаються особам, визнаним інвалідами першої або другої групи, вагітним жінкам, жінкам, старше 55 років та чоловікам, старше 60 років
не призначаються особам, що не мають місця постійної роботи


Дайте визначення понять та порівняйте їх:


 адміністративний проступок – цивільний проступок

Відповідь
Адміністративне правопорушення (проступок) – це протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Цивільно-правове правопорушення (проступок) – це протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність у сфері майнових і особистих немайнових відносин між суб’єктами цивільного права (фізичними і юридичними особами), об’єкт якого являє собою матеріальну (майнову) або духовну (особисту немайнову) цінність.

Загальне
1.     Є видами юридичних правопорушень (проступків).
2.     Мають спільні ознаки: суспільну шкідливість, протиправність, винність, карність.
3.     За своєю сутністю є неправомірною поведінкою.
4.     Посягають на заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам.
5.     Державна політика спрямована на запобігання їх вчинення.
6.     За їх скоєння передбачена юридична відповідальність.
7.     Є діяннями, тобто можуть бути вчинені у формі дії чи бездіяльності.
8.     Мають однаковий склад: обєкт, обєктивна сторона, суб’єкт, суб’єктивна сторона.
9.     Субєктами цих проступків можуть бути фізичні та юридичні особи.
10.                        Передбачені чиним законодавством України.

Відмінне

Критерії порівняння
адміністративний проступок
цивільний проступок
1. НПА
Кодекс України про адміністративні правопорушення
Цивільний кодекс України
2. Вид відповідальності, що передбачена за їх вчинення
адміністративна
цивільно-правова
3. Можливість додаткової  відповідальності
Скоєння деяких видів АП передбачає, що суб`єкт АП нестиме не тільки адміністративну, а й дисциплінарну відповідальність

Крім того скоєння АП, інколи передбачає можливість притягнення суб`єкта АП не тільки до адміністративної, а й до цивільної відповідальності

Систематичне скоєння одного і того ж АП може стати підставою для притягнення правопорушника ще й до кримінальної відповідальності



а щодо ЦП таке майже виключається







а зворотнє є неможливим





а щодо ЦП таке виключається
4. Об’єкт посягання
громадський порядок, власність, права і свободи громадян, суспільні відносини у сфері державного управління, виконавчо-розпорядчої діяльності органів держави
сфера майнових і особистих немайнових відносин між суб’єктами цивільного права
 5. Заподіяння шкоди
заподіяння шкоди охоронюваним законом цінностям, або тільки створення потенційної загрози її заподіяння, тобто можливі АП з формальним складом
обов`язкове заподієння шкоди (майнової та (або) моральної, шкоди здоров`ю)
6. Форма заподіяння шкоди
протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність
невиконання зобов’язань, або не належне виконання зобов’язань
7. Суб`єкт
особа з16 років
особа  з 14 років
8. Існування поняття спеціальний суб`єкт
існує поняття спеціальний суб`єкт АП
відсутнє поняття спеціальний суб`єкт ЦП
9. Наявність вини
АП може мати місце тільки при наявності вини
ЦП - інколи і при її відсутності
10. Вплив форми вини на кваліфікацію проступку
на кваліфікацію АП впливає форма вини
на кваліфікацію ЦП не  впливає форма вини
11. Особливості відповідальності неповнолітніх
для осіб з 16 до 18 років передбачені спеціальні санкції заходи впливу:
1) зобов'язання публічно або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого;
2) попередження;
3) догана або сувора догана;
4) передача неповнолітнього під нагляд батькам або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічному або трудовому колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання
неповнолітні   особи  з 14 до 18 років  несуть  відповідальність  особисто.  Якщо  у неповнолітньої особи недостатньо майна для
відшкодування збитків, додаткову відповідальність несуть її батьки
(усиновлювачі) або піклувальник

12. Особливості відповідальності малолітніх
не притягуються до відповідальності
за майнову шкоду заподіяну малолітніми до відповідальності притягуються їх батьки
13. Характер стягнень
за скоєння АП - на порушника можуть накладатися стягнення майнового, морального або особистого характеру

за скоєння ЦП на порушника можуть накладатися стягнення тільки майнового характеру
14. Спосіб несення відповідальності
особа несе відповідальність особисто
особа може нести  відповідальність особисто особисто, солідарно та субсудіарно
15. Наявність переліку правопорушень
є чітко визначений перелік діянь, що кваліфікуються як адміністративний проступок
не має чітко визначеного переліку діянь, що кваліфікуються як цивільний проступок
16. Основний метод регулювання
імперативний
диспозитивний
17. Види презумпції
принцип презумпції невинуватості особи
принцип презумпції винуватості особи
18. Обставини, що пом’якшують чи обтяжують покарання
наявні: передбачені КУпАП
відсутні
19. Обставини, що виключають відповідальність
наявні: крайня необхідность, необхідна оборона, неосудность особи
відсутні
20. Можливість застосування обмеження волі за їх вчинення
можливо (адміністративний арешт, адміністративне затримання)
не можливо
21. Органи, які  можуть притягнути до відповідальності
за скоєння АП до відповідальності може притягнути не тільки суд, а й широке коло органів адміністративної юрисдикції
за скоєння ЦП до відповідальності може притягнути тільки суд
22. Суди, які  можуть притягнути до відповідальності
за скоєння АП до відповідальності можуть притягати тільки загальні суди
за скоєння ЦП можуть притягати також спеціалізовані (господарські)  суди та третейські суди
23. Можливість застосування аналогії закону та аналогії права
не можливо
можливо


Ланцюжок

Вкажіть, якому правовому інституту відповідають наведені поняття. Дайте характеристику кожному. Яке поняття випадає з логічного ряду? Свій вибір обґрунтуйте.
     
Пропозиція, зауваження, заява, зобов'язання, клопотання, скарга.

Відповідь

Наведені поняття є видами звернень громадян, згідно Закону України    «Про звернення громадян».
   Звернення  громадян – викладені в письмовій  або усній формі  пропозиції  (зауваження),  заяви  (клопотання)  і скарги громадян України та осіб, які  законно знаходяться  на території України до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян,  підприємств, установ,  організацій  незалежно  від  форм   власності,   засобів масової   інформації,   посадових   осіб    відповідно    до    їх функціональних   обов’язків, щодо   реалізації    своїх    соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів.  

   Пропозиція (зауваження)    -    звернення    громадян,     де 
висловлюються   порада,   рекомендація   щодо  діяльності  органів 
державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, 
посадових  осіб,  а  також  висловлюються  думки щодо врегулювання 
суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової 
основи  державного  і громадського життя,  соціально-культурної та 
інших сфер діяльності держави і суспільства. 

   Заява (клопотання)  -  звернення  громадян  із  проханням про 
сприяння   реалізації   закріплених   Конституцією    та    чинним 
законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення 
чинного  законодавства  чи  недоліки  в  діяльності   підприємств, 
установ,   організацій  незалежно  від  форм  власності,  народних 
депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також 
висловлення  думки  щодо  поліпшення  їх діяльності.  Клопотання - 
письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного 
статусу, прав чи свобод тощо. 


   Скарга – звернення з вимогою про  поновлення  прав  і  захист 
законних  інтересів  громадян,  порушених  діями  (бездіяльністю), 
рішеннями державних  органів,  органів  місцевого  самоврядування, 
підприємств, установ,  організацій,  об’єднань громадян, посадових 
осіб.

   Зобов’язання – правовідношення,  в  якому  одна  сторона
(боржник)   зобов’язана   вчинити   на   користь   другої  сторони
(кредитора) певну дію (передати  майно,  виконати  роботу,  надати
послугу,  сплатити  гроші  тощо) або утриматися від певної дії,  а
кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов’язку.

З логічного ряду випадає поняття зобов’язання, яке є одним з основних понять цивільного права.

Вкажіть, якому правовому явищу відповідають ці словосполучення. Дайте його визначення. Доповніть логічний ряд. Одним-двома реченнями охарактеризуйте кожне із понять.
Попередження; штраф; ______________________; конфіскація  предмета; позбавлення спеціального права; ______________________; виправні роботи; ______________________.
Відповідь
Наведені поняття є видами адміністративних стягнень.
Адміністративні стягнення – це заходи юридичної відповідальності, що застосовуються з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Попередження - захід адміністративного стягнення, що виноситься в письмовій формі, або іншим установленим законом способом.
Штраф - грошове стягненням, що накладається на громадян і посадових осіб за адміністративні правопорушення у випадках і розмірі, встановлених законами України.
Оплатне вилучення предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення, полягає в його примусовому вилученні за рішенням суду і наступній реалізації з передачею вирученої суми колишньому власникові з відрахуванням витрат по реалізації вилученого предмета.
Конфіскація предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення, полягає в примусовій безоплатній передачі цього предмета у власність держави за рішенням суду.
Громадські роботи полягають у виконанні особою, яка вчинила адміністративне правопорушення, у вільний від роботи чи навчання час безоплатних суспільно корисних робіт, вид яких визначають органи місцевого самоврядування. Громадські роботи призначаються районним, районним у місті, міським чи міськрайонним судом (суддею) на строк від двадцяти до шістдесяти годин і відбуваються не більш як чотири години на день.
Виправні роботи застосовуються на строк до двох місяців з відбуванням їх за місцем постійної роботи особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, і з відрахуванням до двадцяти процентів її заробітку в доход держави. Виправні роботи призначаються районним, районним у місті, міським чи міськрайонним судом (суддею).
Адміністративний арешт полягає у фізичному обмеженні свободи особи на строк до п'ятнадцяти діб, установлюється і застосовується лише у виняткових випадках за окремі види адміністративних правопорушень. Адміністративний арешт призначається районним, районним у місті, міським чи міськрайонним судом (суддею). Адміністративний арешт не може застосовуватись до вагітних жінок, жінок, що мають дітей віком до дванадцяти років, до осіб, які не досягли вісімнадцяти років, до інвалідів першої і другої груп.


Класифікація

Класифікуйте запропоновані словосполучення за певними ознаками в групи. Дайте назви утвореним группам та таблиці вцілому.

Попередження; штраф; зобов'язання публічно або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого; оплатне вилучення предмета; конфіскація предмета; догана або сувора догана; громадські роботи; виправні роботи;
передача неповнолітнього під нагляд батькам або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічному або трудовому колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання; адміністративний арешт.

Відповідь

Заходи юридичної відповідальності за
вчинення адміністративних проступків

Види адміністративних стягнень
Заходи впливу, що застосовуються до неповнолітніх
1) попередження;
2) штраф; 
3) оплатне вилучення предмета;
4) конфіскація предмета;
5) громадські роботи; 
6) виправні роботи; 
7)адміністративний арешт.


1) зобов'язання публічно або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого;
2) попередження;
3) догана або сувора догана;
4) передача неповнолітнього під нагляд батькам або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічному або трудовому колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання.


Класифікуйте запропоновані словосполучення за певними ознаками в групи. Дайте назви утвореним группам та таблиці вцілому.

Премія, направлення на примусове медичне обстеження, штраф, затримання правопорушника, проведення нарад, семінарів, громадські роботи, обмін досвідом практичної діяльності, нагородження почесною грамотою, карантин, роз’яснення рішень державних органів.

Відповідь

Методи державного управління

Метод адміністративного переконання
Метод адміністративного примусу
Метод адміністративного заохочення
1) проведення нарад, семінарів,
2) обмін досвідом практичної діяльності,
3) роз’яснення рішень державних органів.


1) направлення на примусове медичне обстеження,
2) штраф,
3) затримання правопорушника,
4) громадські роботи,
5) карантин.


1) премія,
2) нагородження почесною грамотою.




Запропоновані словосполучення обєднайте за певними ознаками в групи, дайте назви утвореним группам та таблиці вцілому. Доповніть таблицю новими словосполученнями, які будуть відповідати запропонованій темі. 

Направлення на примусове медичне обстеження, затримання правопорушника, особистий огляд і огляд речей, карантин, адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі, реагування на інформацію про адміністративні проступки, закриття окремих ділянок кордону, штраф.

Відповідь

Заходи адміністративного примусу

Заходи адміністративного присікання
Адміністративно-запобіжні заходи
Заходи адміністративного стягнення
1)    затримання правопорушника,
2)    особистий огляд і огляд речей,
3)    реагування на інформацію про адміністративні проступки.
1) направлення на примусове медичне обстеження,
2)    карантин,
3) адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі,
4) закриття окремих ділянок кордону.


1) попередження,
2) штраф,
3) оплатне вилучення предмета,
4) конфіскація предмета,
5) громадські роботи,
6) виправні роботи,

7)адміністративний арешт.




Розгляньте фотографії та дайте відповіді на питання.


  

Про яке правопорушення свідчать фотографії? Назвіть галузь права й окресліть нормативно-правову базу. Дайте визначення основного поняття, назвіть його ознаки. З’ясуйте підстави виникнення відповідальності. Складіть таблицю, що характеризує склад правопорушення, де в першому стовпчику зазначте складові з теорії права, а в другому – визначте ці складові згідно із запропонованою ситуацією.

Відповідь

Фотографії свідчать про адміністративне правопорушення.
Подана ситуація регулюється нормами адміністративного права, а саме Кодексом України про Адміністративні правовопорушення.
Стаття 176. Виготовлення, зберігання самогону та апаратів для його вироблення
Виготовлення або зберігання без мети збуту самогону чи інших міцних спиртних напоїв домашнього вироблення, виготовлення або зберігання без мети збуту апаратів для їх вироблення -
тягнуть за собою накладення штрафу від трьох до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Стаття 177. Придбання самогону та інших міцних спиртних напоїв домашнього вироблення
Придбання самогону та інших міцних спиртних напоїв домашнього вироблення -
тягне за собою накладення штрафу від одного до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Стаття 1772. Виготовлення, придбання, зберігання або реалізація фальсифікованих алкогольних напоїв або тютюнових виробів
Виготовлення, придбання або зберігання з метою реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, а так само виготовлення, придбання або зберігання з метою реалізації або використання за призначенням обладнання для вироблення фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів -
тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією фальсифікованих алкогольних напоїв, тютюнових виробів та обладнання для їх вироблення.
Реалізація фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, а так само обладнання для їх вироблення -
тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією фальсифікованих алкогольних напоїв, тютюнових виробів та обладнання для їх вироблення.

Адміністративне правопорушення (проступок) – це протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Ознаки :
- діяння: це акт поведінки, що знаходить своє вираження в дії  або бездіяльності;
- адміністративна протиправність: це протиправна поведінка, тобто, це діяння заборонені законом або підзаконним нормативно-правовим актом;
- суспільна шкода: воно завжди наносить певну шкоду суспільству. Ці діяння спричинюють шкоду особі, групі осіб чи суспільству в цілому або несуть загрозу завдання такої шкоди, а також негативно впливають на інтереси того чи іншого суб’єкта;
- винність: протиправні діяння вважаються адміністративними проступками лише за наявності вини особи у формі умислу або необережності;
- карність: правопорушник притягується до адміністративної відповідальності.

Підстави виникнення адміністративної відповідальності:
-         фактична підстава: наявність у скоєному діянні складу правопорушення, тобто сукупності передбачених КУпАП об’єктивних і суб’єктивних ознак, за наявності яких те чи інше діяння можна кваліфікувати як адміністративне правопорушення;
-         процесуальна підстава: обвинувальний вирок суду.


Склад адміністративного правопорушення


Склад адміністративного правопорушення
(теоретичний аспект)
Склад адміністративного правопорушення згідно із запропонованою ситуацією
Обєкт адміністративного правопорушення – цінності, які взяті під охорону нормами адміністративного права і на які посягнув праваопорушник.
Громадський порядок і громадська безпека.
Об’єктивна сторона адміністративного правопорушення –зовнішній прояв протиправної поведінки, яка завжди є діянням, але може набувати форми дії або бездіяльності.
Виготовлення, придбання, зберігання з метою реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв або тютюнових виробів, а так само виготовлення,придбання або зберігання з метою реалізації або використання за призначенням обладнання для вироблення фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів.
Субєкт адміністративного правопорушення – це осудна особа, що досягла на момент його скоєння 16 років, або особа, яка займає керівну посаду (службова чи посадова особа), а також юридична особа.
Осудні фізичні особи, що досягли на момент скоєння адміністративного правопорушення 16 років.
Суб’єктивна сторона адміністративного правопорушення-це внутрішнє, психічне ставлення правопорушника до свого протиправного діяння та його суспільно небажаних наслідків.
Вчинене умисно: усвідомлювала протиправний характер свого діяння, передбачала його суспільно небажані наслідки і бажала або свідомо свідомо допускала (евентуальний умисел) їх настання.
Вчинене з необережності: передбачала можливість настання, але легковажно розраховувала на їх відвернення (протиправна самовпевненість), або коли вона не передбачала, хоча повинна була і могла передбачити (протиправна недбалість).

Вина у формі прямого умислу, тобто особи усвідомлювали протиправний характер свого діяння, передбачали його суспільно небажані наслідки і бажали або свідомо свідомо допускали їх настання.
Корисливий мотив.

Затверджені Наказом МОН № 371 від 05.05.2008 року
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ПРАВОЗНАВСТВА У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів із правознавства

            Під час оцінювання навчальних досягнень із правознавства враховується:
-         рівень оволодіння знаннями про систему об’єктивно існуючих державно-правових реалій;
-         рівень умінь аналізувати суспільно-політичні події, користуватися правовими актами, юридичною літературою;
-         рівень сформованості навичок діяти згідно з нормами права у конкретних життєвих ситуаціях.

Всі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.

Рівні навчальних досягнень
Бали
Критерії навчальних досягнень учнів
І. Початковий

 1


Учень/учениця   усно в загальних рисах  відтворює один-два юридичні терміни окремої теми
2


 Учень/учениця  на рівні «так—ні» усно відтворює кілька термінів,  вибирає правильний варіант відповіді із двох запропонованих

3


Учень/учениця одним простим реченням передає зміст  частини  теми, знаходить відповідь на закрите запитання у тексті підручника
ІІ. Середній

4



Учень/учениця   відповідає  на окреме питання  за допомогою вчителя,  репродуктивно  відтворює частину навчального матеріалу теми одним — двома простими реченнями, формулює  визначення юридичного поняття
5



Учень/учениця  відтворює окрему частину основного змісту навчальної теми, відповідаючи на запитання вчителя,    визначає одну-дві  окремі ознаки правових понять

6


Учень/учениця  у цілому   відтворює  частину навчального матеріалу теми, у цілому правильно використовує окремі  юридичні терміни аналізує  прості юридичні ситуації,  розв’язує тестові завдання  першого рівня; може користуватись за допомогою вчителя  (зразок, пам’ятка) окремими положеннями нормативних актів
ІII. Достатній
7
Учень/учениця   самостійно відтворює окрему частину  теми, застосовуючи мінімальну юридичну термінологію,  дати визначення  понять, аналізує зміст правових документів за простим планом, розв’язує елементарні  юридичні задачі   за допомогою вчителя, знаходить окремі правові  норми в тексті нормативних актів

8
Учень/учениця  в основному володіє навчальним матеріалом і використовує знання
за аналогією; може зіставляти, узагальнювати,   інформацію за допомогою учителя; складати прості таблиці, схеми, аналізувати положення  нормативно-правового  акту за допомогою вчителя

9
Учень/учениця  оперує вивченим матеріалом на рівні теми, може самостійно його відтворювати, аналізувати положення нормативно-правових актів,  підтверджувати одним — двома аргументами висловлене ним судження щодо правового явища; самостійно розв’язувати юридичні задачі середнього рівня складності

IV. Високий
10
Учень/учениця  вільно викладає правові питання, застосовуючи необхідну юридичну термінологію; вирішувати за допомогою вчителя тестові завдання вищого рівня; самостійно складати таблиці,  структурно-логічні схеми з правових питань, аналізувати правові ситуації, дати відгук (рецензію) на відповідь іншого учня

11
Учень/учениця  володіє глибокими  знаннями, може  вільно висловлювати  власні судження та аргументує їх, самостійно користується окремими джерелами права; може підготувати повідомлення з юридичної тематики;  самостійно вирішує тестові  завдання вищого рівня та певні правові ситуації, може використовувати інформацію з додаткової літератури (використання додаткової літератури не є обов’язковою вимогою) 

12
Учень/учениця ґрунтовно викладає правові питання,  висловлює власну позицію і переконливо її аргументує; самостійно знаходить, оцінює та використовує джерела юридичної інформації, зокрема наочні, вміє узагальнити вивчений матеріал, використовує набуті знання і вміння в практичній урочній діяльності (участь в дискусіях, засіданнях «круглих столів» тощо); може самостійно вирішувати   юридичні задачі, застосовуючи правові знання

У рідному кабінеті й стіни допомагають вчитися








3 коментарі: